.

15-01-2010

Weeeeekend! (Leuke) dingen om te doen...



Het is vrijdag. Morgen heb ik een concert. Maar wat te doen met de rest van mijn tijd?

Cultuur Couture
Er is een nieuwe tentoonstelling in het Tropenmuseum in Amsterdam, over mode! De tentoonstelling heet Cultuur Couture.

Vier ontwerpers staan centraal: Izumi Hongo, Setareh Mohtarez, Matthieu Thouvenot en Pierre-Antoine Vettorello. Zij komen van de Academie voor Schone Kunsten Antwerpen. Je kunt zien waar ze hun inspiratie vandaan halen, bijzondere schetsboeken, modeshows en videoportretten bekijken en nog meer!
Up in the Air
De nieuwe film van Jason Reitman, die ook Juno regiseerde. Up in the Air is genomineerd voor 6 Golden Globs! Waar gaat ie over?

"Ryan Bingham (Clooney) is een man met een wel heel vreemde hobby: hij verzamelt zoveel mogelijk 'frequent flyer miles', de spaarpunten die je kunt krijgen als je regelmatig vliegt. Bingham is vastbesloten om als zevende persoon ter wereld tien miljoen van die miles bij elkaar te sparen, en de vliegfanaat is al hard op weg. Hij moet voor zijn werk namelijk erg veel vliegen: Bingham werkt als management-consultant die overal in heel Amerika wordt ingevlogen als er massa-ontslagen plaats moeten vinden. Dan moet Ryan de ontslagen werknemers het slechte nieuws vertellen, om ze vervolgens wijs te maken dat ze dit ontslag juist positief moeten opvatten en als een uitdaging moeten zien.
Dat hij met zijn werk talloze andere mensen werkeloos maakt kan Ryan echter niks schelen, het enige wat voor hem telt is zoveel mogelijk vliegen om maar die tien miljoen spaarpunten bij elkaar te krijgen. Ook al heeft Bingham amper een sociaal leven op de grond, dat maakt hem weinig uit: hij voelt zich op zijn gemak als hij hoog in de lucht zit.

Bingham's wereld dreigt echter in te storten wanneer hij de betweterige Natalie als nieuwe collega krijgt. Deze pinnige jongedame legt aan de baas uit dat je mensen ook via de webcam kunt ontslaan, zodat Ryan en zijn collega's niet meer heel Amerika rond hoeven te vliegen. Natalie is wel het laatste wat Ryan kan gebruiken in zijn missie om zijn tien miljoen vliegpunten bij elkaar te sparen. Daarnaast begon Ryan het vliegen nóg leuker te vinden sinds hij tijdens meerdere tussenstops de spannende Alex tegen het bevallige lijf loopt."

Lijkt me echt een leuke film. Er schijnt veel zwarte humor in te zitten waar ik wel van houd. Ook vind ik het soms moeilijk om met mensen om te gaan, dus ik kan me vast goed inleven.



Koken
In een restaurant at ik een keer dit toetje, verrukkuluk! Ik wil graag proberen of ik het ook kan maken. Het is een soesje met vanille-ijs, poedersuiker en chocoladesaus met amandel (denk ik).

Boekverslag maken en ander huiswerk...
Ja, dat moet ook gebeuren, maarja. Het was trouwens een mooi boek. Het gaat over een klein jongetje in de WOII en het is geschreven vanuit zijn oogpunt.

Het liedje wat we bij muziek zingen...schrik niet en pas op: je krijgt het niet meer uit je hoofd...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten